Βασίλης Αϊβαλής: Διεκδίκηση του συνόλου του παραλιακού μετώπου της Πάτρας από τον Δήμο της Πάτρας, με ταυτόχρονη ανάπτυξη της κρουαζιέρας

Η παράταξή μας είναι υπέρ της ανάπτυξης της Πάτρας και επομένως και της τουριστικής της ανάπτυξης.

Μιας τουριστικής ανάπτυξης στην οποία η Πάτρα υστερεί σαφώς, έναντι άλλων αντίστοιχων περιοχών της χώρας, αλλά και έναντι εποχών του ένδοξου παρελθόντος της.

Είναι μάλιστα απορίας άξιο, γιατί η Δημοτική Αρχή της πόλης μας δε δρα αποτελεσματικά στην κατεύθυνση της επίτευξης της τουριστικής ανάπτυξης στην περιοχή, αξιοποιώντας μια σειρά από εργαλεία που της διατίθενται.

Πάμε όμως στο προκείμενο. Μια από τις πάγιες διεκδικήσεις των πατρινών πολιτών είναι το σύνολο του παραθαλάσσιου μετώπου να είναι ελεύθερο προς χρήση από όλους.

Εμείς, ως παράταξη, εκφράσαμε πρόσφατα την απαίτηση αυτή των πολιτών με την καταψήφιση του σχεδίου του ΟΛΠΑ για την ανάπτυξη της κεντρικής λιμενολεκάνης του παλαιού λιμένα σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του. Σχεδιασμούς για την αξιοποίηση της κεντρικής λιμενολεκάνης για την πρόσδεση μεγάλων σκαφών και τη δημιουργία Μαρίνας mega yacht τους οποίους θα μπορούσαμε να δεχθούμε υπό τις προϋποθέσεις της ελεύθερης πρόσβασης για τον κάθε πατρινό πολίτη σε όλο το χερσαίο τμήμα και της μη αύξησης -σε καμία των περιπτώσεων- της κάλυψης της χερσαίας ζώνης από κτίρια.

Για αυτά τα θέματα ωστόσο, ουδείς από την πλευρά των ιδιοκτητών της περιοχής στα επίσημα τεχνικά έγγραφα δεν εγγυάται, γεγονός που μας οδηγεί να συνεχίσουμε να στηρίζουμε αδήριτα και σήμερα το πάγιο αίτημα των Πατρινών, ζητώντας την παραχώρηση του συνόλου του παραλιακού μετώπου στον πατρινό πολίτη.

Από την άλλη μεριά δεν μπορούμε να πούμε όχι στην περίπτωση της κρουαζιέρας, η οποία προτείνεται να αναπτυχθεί εντός του ήδη περιορισμένου χώρου πρόσβασης (ISPS code) λόγω της ύπαρξης στον ίδιο χώρο του εμπορικού λιμανιού στο παλιό λιμάνι, όμως αποκλειστικά για όσο χρόνο βρίσκεται αυτό εκεί. Βέβαια μας προκαλεί έντονα ερωτηματικά από πλευράς δραστηριότητας η ταυτόχρονη χρήση κρουαζιέρας και εμπορικού λιμένα στη βόρεια λιμενολεκάνη του παλιού λιμένα μας.

Όμως σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να μη στηλιτεύσουμε την έντονη κωλυσιεργία και αναποτελεσματικότητα της Δημοτικής Αρχής που εδώ και 7 χρόνια από την παραχώρηση, έχει αφήσει όλο το ήδη παραχωρημένο θαλάσσιο μέτωπο που της ανήκει να μαραζώνει, μη ρίχνοντας τα τείχη με την πόλη και μην πραγματοποιώντας μέχρι σήμερα τίποτα άλλο παρά μόνο έναν αρχιτεκτονικό διαγωνισμό ναρκοθετώντας έτσι, όχι μόνο την πρόοδο στην ανάπλαση του θαλασσίου μετώπου αλλά και την ίδια την παραχώρηση, μιας και στην παράγραφο 7 του άρθρου 18Α της παραχώρησης (στον ν.2971/2001) αναγράφεται με σαφήνεια ότι:

Με αιτιολογημένη απόφαση του Υπουργού Οικονομικών δύναται να αρθεί η παραχώρηση της χρήσης του εν λόγω ακινήτου, ιδίως για καθυστέρηση, ματαίωση ή πλημμελή εκπλήρωση του σκοπού της παραχώρησης.

Ομοίως η Δημοτική Αρχή δεν έχει πραγματοποιήσει καμία σοβαρή ενέργεια για την απελευθέρωση των -περιορισμένης πρόσβασης- χώρων του βόρειου λιμένα και την ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών στους χώρους αυτούς, αφού ουδέποτε διεκδίκησε σοβαρά όλα αυτά τα χρόνια μέσα από όργανα, από συνεργασίες με ΟΛΠΑ-κεντρική εξουσία, με ουσιαστικά τεχνοκρατικά τεκμηριωμένες διεκδικήσεις και νόμιμες διαδικασίες, την κατασκευή του νέου εμπορικού τμήματος στο νέο λιμάνι το οποίο θα ωφελήσει κυρίαρχα την πόλη. Απελευθερώνοντας τις υφιστάμενες εμπορικές εγκαταστάσεις από τον βόρειο λιμένα με την μεταφορά τους στο νέο λιμάνι και αυτόματα με την κατάργηση της περιορισμένης πρόσβασης (ISPS Code) από τον μόλο της Αγ. Νικολάου μέχρι την έξοδο στη Θεσσαλονίκης (Πύλη 7), ώστε να επιτραπεί η ελεύθερη πρόσβαση όλων των πολίτων της πόλης μας στο περίκλειστο σήμερα αυτό κομμάτι.

Τέλος η Δημοτική Αρχή δεν έχει διάθεση δημιουργικής συνεργασίας, με ανθρώπους-φορείς που δεν ταυτίζονται πολιτικά με αυτή με αποτέλεσμα να υλοποιούνται σχεδιασμοί και ενέργειες εν αγνοία της πόλης της Πάτρας και των πολιτών της.

Όλη αυτή η κωλυσιεργία και αναποτελεσματικότητα, ανεξαρτήτως προθέσεων, είναι αυτή που δίνει “χώρο” στα ιδιωτικά κεφάλαια να οικειοποιηθούν δημόσιο χώρο όπως τώρα αυτόν του παλαιού λιμανιού, κυρίαρχα για ίδιον όφελος.

Όποτε δε χρειάζεται να ψάχνουμε για δράκους. Ξέρουμε ποιοι είναι οι δράκοι όπως ξέρουμε και πως από την ίδια μας την συμπεριφορά είτε τους εξιτάρουμε να ασχοληθούν με εμάς ή είτε τους οδηγούμε να απασχοληθούν σε άλλους τόπους. Και αν και πιστεύω ότι κάποιοι από εμάς πραγματικά δεν τους επιθυμούν κοντά μας, η ίδια τους η συμπεριφορά τους προσκαλεί, με αποτέλεσμα συχνά-πυκνά να τους προλαβαίνουν οι εξελίξεις και να τρέχουν κατασβεστικά με πορείες και αποκλεισμούς να τους διώξουν.

Όμως κύριοι της Δημοτικής Αρχής η επινοητικότητα είναι να κάνεις τους δράκους να μην μπορούν να ασχοληθούν μαζί σου και αυτό μέχρι σήμερα δεν το έχετε καταφέρει και πιστεύω ειλικρινά ότι δεν το μπορείτε.

Η ολοκλήρωση της απόδοσης του παραθαλάσσιου μετώπου στην πόλη μας δε θα γίνει μέσα από μεμονωμένες κινητοποιήσεις. Θα γίνει μέσα από τη δημιουργία ενός ευρέως διεκδικητικού μετώπου αυτοδιοίκησης, βουλευτών της περιοχής και φορέων της πόλης, με κυρίαρχη διεκδίκηση την κατασκευή εμπορικού τμήματος στο νέο λιμάνι.

Κατόπιν τούτων, η παράταξή μας προτείνει προς το Διοικητικό Συμβούλιο το παρακάτω ψήφισμα με τα εξής αιτήματα:

Προς την Κυβέρνηση

• Άμεση χρηματοδότηση της κατασκευής του νέου εμπορικού τμήματος στο νέο λιμάνι. Με την ολοκλήρωσή του, μεταφορά του εμπορικού λιμανιού από τον βόρειο λιμένα του παλιού λιμανιού στο νέο λιμάνι και άρση όλων των περιορισμών προσβασιμότητας στον χώρο.

• Απόδοση του συνόλου του θαλάσσιου μετώπου στον Δήμο Πατρέων, για χρήση και ελεύθερη πρόσβαση στους πατρινούς πολίτες, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς της πόλης.

Προς τον ΟΛΠΑ

• Άμεση προώθηση της κατασκευής του εμπορικού τμήματος του νέου λιμανιού, φάση 3Β στο master plan του ΟΛΠΑ.

• Συνεργασία με τον Δήμο Πατρέων για όλα τα ζητήματα που αφορούν και επηρεάζουν την πόλη της Πάτρας και τους πολίτες της.

Προς όλους τους Βουλευτές του νομού, Αυτοδιοίκηση και Φορείς της περιοχής

• Δημιουργία μετώπου διεκδίκησης για την χρηματοδότηση και κατασκευή του εμπορικού τμήματος στο νέο λιμάνι της Πάτρας.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΛΟΓΕΣ