Με τον τομέα των Μεταφορών, της Διασύνδεσης και της Κυκλοφορίας συνεχίζεται η δημόσια διαβούλευση με τους πολίτες της Πάτρας που πραγματοποιεί η παράταξη «Πάτρα, Σπουδαία και Πάλι» με επικεφαλής τον υποψήφιο δήμαρχο Πατρέων Βασίλη Αϊβαλή.
Η διαβούλευση η οποία αφορά 12 θεματικές ενότητες, πραγματοποιείται μέσω της ηλεκτρονικής σελίδας της παράταξης www.vasilisaivalis.gr και ήδη η ανταπόκριση των πολιτών της Πάτρας σε αυτή είναι εντυπωσιακή.
Οι θεματικές ενότητες είναι οι εξής:
- Δομημένο και Φυσικό περιβάλλον
- Ενεργειακές Υποδομές
- Μεταφορές – Διασύνδεση – Κυκλοφορία
- Διαχείριση Απορριμμάτων
- Πολιτική Προστασία – Ασφάλεια
- Ψηφιακός Μετασχηματισμός
- Παιδεία
- Αθλητισμός
- Κοινωνικές Παρεμβάσεις – Πρόνοια
- Πολιτισμός
- Τουρισμός
- Καρναβάλι
Εκτός από τις Μεταφορές, τη Διασύνδεση και την Κυκλοφορία, σε εξέλιξη είναι αυτή τη στιγμή και η διαβούλευση για τις Ενεργειακές Υποδομές.
Οι πολίτες που επιθυμούν να συμμετάσχουν στη διαβούλευση μπορούν να στέλνουν τις θέσεις και τα σχόλια τους στην ειδική φόρμα της διαβούλευσης η οποία θα αφορά κάθε ενότητα ξεχωριστά.
Οι προτάσεις και οι παρατηρήσεις που θα υποβληθούν θα τύχουν επεξεργασίας από την ομάδα προγράμματος της παράταξης «Πάτρα, Σπουδαία και Πάλι» και θα ενταχθούν στο σχέδιό της για την Πάτρα.
Για τη δεύτερη ενότητα Μεταφορές – Διασύνδεση – Κυκλοφορία που τίθεται προς διαβούλευση, μπορείτε να ακολουθήσετε το σύνδεσμο:
https://www.vasilisaivalis.gr/anoikti-diavoulefsi-metafores-diasindesi-kikloforia
Μεταφορές-Διασύνδεση-Κυκλοφορία
Για την παράταξή μας, η σειρά προτεραιότητας στις μετακινήσεις είναι: ο πεζός, ο ποδηλάτης, τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, το δίκυκλο, το αυτοκίνητο.
H επιτάχυνση της εφαρμογής του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας με αξιοποίηση κάθε διαθέσιμης πηγής χρηματοδότησης είναι βασική προϋπόθεση προκειμένου να υπάρξει ορατή βελτίωση της ποιότητας ζωής και ικανοποίηση των αναγκών τόσο του παρόντος όσο και του μέλλοντος για την κινητικότητα των πολιτών και τη μεταφορά των αγαθών.
Ως “ΠΑΤΡΑ ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙ” σχεδιάζουμε τα εξής στο τομέα των μεταφορών της κυκλοφορίας και της διασύνδεσης:
1. Ενίσχυση των δημόσιων συγκοινωνιών – Αποθάρρυνση της χρήσης Ι.Χ. αυτοκινήτου
- Επανασχεδιασμός των λεωφορειακών γραμμών σε συνεργασία με το αστικό ΚΤΕΛ, έτσι ώστε η εξυπηρέτηση των πολιτών να γίνεται γρήγορα και άνετα.
- Αναβάθμιση των τερματικών σταθμών των αστικών συγκοινωνιών και των στάσεων σε συνεργασία με το Αστικό ΚΤΕΛ καθώς και των χώρων αναμονής των TAXI σε συνεργασία με το σύλλογο ιδιοκτητών τους.
- Λήψη μέτρων για την παραχώρηση προτεραιότητας στη δημόσια συγκοινωνία.
- Ενίσχυση αστικής συγκοινωνίας για τη διασύνδεση του αστικού ιστού με σημεία – τοπόσημα της περιοχής μας.
- Σύγχρονες «έξυπνες» στάσεις λεωφορείου προσβάσιμες από όλους σε συνεργασία με το Αστικό ΚΤΕΛ, κάνοντας χρήση κάθε διαθέσιμης χρηματοδότησης για την μεγιστοποίηση χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς έναντι του αυτοκινήτου.
- Προώθηση της συνεργασίας της HELLENIC TRAIN με το Αστικό ΚΤΕΛ έτσι ώστε να διατηρηθεί και να επεκταθεί η λειτουργία του προαστιακού.
2. Δημιουργία φιλικού περιβάλλοντος για τους πεζούς, τα ΑΜΕΑ και τους ποδηλάτες
- Αξιοπρεπή και ασφαλή πεζοδρόμια προσβάσιμα για όλους ξεκινώντας με την καταγραφή του δικτύου πεζοδρομίων σε όλες τις περιοχές του Δήμου Πατρέων για την ανάδειξη των προβληματικών σημείων και τη δημιουργία χρονοδιαγράμματος επεμβάσεων για την επίτευξη του στόχου.
- Δημιουργία δικτύου ποδηλατοδρόμων. Σύνδεση χώρων αναψυχής και άθλησης. Ιδιαίτερη μέριμνα για τη δημιουργία ασφαλών διαδρομών προσέγγισης των σχολικών συγκροτημάτων με ποδήλατο από τους μαθητές.
- Τοποθέτηση σε επιλεγμένα σημεία των κεντρικών διαδρομών, στα σχολικά συγκροτήματα, τους δημόσιους χώρους κατάλληλου εξοπλισμού για τη στήριξη και φύλαξη των ποδηλάτων.
- Αυστηρό έλεγχο της παράνομης κατάληψης πεζοδρομίων από δίκυκλα, οχήματα και καταστήματα.
- Εφαρμογή μέτρων ήπιας κυκλοφορίας σε γειτονιές και διαδρομές προσέγγισης σχολικών συγκροτημάτων.
- Σχεδιασμός «έξυπνων» θέσεων στάθμευσης ΑμεΑ με εγκατάσταση ηλεκτρονικού συστήματος διαχείρισης με στόχο τη βέλτιστη και αποτελεσματικότερη χρήση τους και την αντιμετώπιση της παράνομης κατάληψής τους.
- Σχεδιασμός νέων θέσεων στάθμευσης για ΑμεΑ με τήρηση των προδιαγραφών σχεδιασμού της νομοθεσίας και καταγραφή των υφιστάμενων θέσεων με αποκατάσταση των προβληματικών σημείων.
- Καταγραφή των σημείων προσβασιμότητας ΑμεΑ και εμποδιζόμενων ατόμων του Δήμου Πατρέων για την επίλυση των προβληματικών σημείων. Στόχος μας η ύπαρξη κεκλιμένων διαβάσεων – προσβάσεων τηρώντας τις προδιαγραφές της νομοθεσίας, η ύπαρξη ηχητικού σήματος στους φωτεινούς σηματοδότες και ο επανασχεδιασμός των διαβάσεων όπου αυτό απαιτείται.
- Δημιουργία ασφαλών και καλαίσθητων πεζόδρομων, ενταγμένων σε ένα ευρύτερο πλαίσιο αστικής ανάπλασης φιλικό προς το περιβάλλον και τον πολίτη.
- Δημιουργία θεματικών διαδρομών περιπάτου για την ανάδειξη μνημείων και τοπόσημων της περιοχής. Αξιοποίηση και ανάδειξη του σημαντικότερου πνεύμονα πρασίνου της πόλης, του Δασυλλίου.
3. Βελτίωση διαχείρισης αστικού οδικού δικτύου
- Αξιοποίηση σύγχρονων τεχνολογιών για ρύθμιση της κυκλοφοριακής κίνησης σχεδιάζοντας σύγχρονο κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας σε συνεργασία με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και την Αστυνομική Διεύθυνση Αχαΐας.
- Επαναπρογραματισμός της λειτουργίας των φωτεινών σηματοδοτών στις σημερινές συνθήκες.
- Εκσυγχρονισμός της σήμανσης. Η πόλη είναι γεμάτη με πινακίδες που κανείς οδηγός και πεζός δεν τις προσέχει.
- Ενίσχυση της ενημέρωσης των επισκεπτών και πολιτών για τις μετακινήσεις τους στη πόλη με χρήση έξυπνων εφαρμογών.
- Κατασκευή κυκλικών κόμβων σε κρίσιμα σημεία της πόλης με στόχο τη βελτίωση των οδηγικών συνθηκών, της οδηγικής συμπεριφοράς και ασφάλειας και τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης.
- Συντήρηση και αναβάθμιση υφιστάμενων δρόμων και διάνοιξη νέων σύμφωνα με το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο της Πάτρας ξεκινώντας με καταγραφή του συνολικού οδικού δικτύου (τόσο διανοιγμένων οδών όσο και μη διανοιγμένων) της χωρικής αρμοδιότητας του Δήμου Πατρέων, την ανάδειξη προβληματικών σημείων και τη δημιουργία χρονοδιαγράμματος υλοποίησης βελτιωτικών εργασιών οδοποιίας.
4. Μέτρα Διαχείρισης της Στάθμευσης
- Αξιοποίηση έξυπνων εφαρμογών για τη διευκόλυνση της καθημερινότητας του πολίτη. Επιτάχυνση της υλοποίησης των «έξυπνων» θέσεων στάθμευσης, επίλυση αδύναμων σημείων, όπως η έλλειψη διαγραμμίσεων και μελλοντική επέκταση του σχεδιασμού τους στις περιαστικές γειτονιές.
- Αυστηρός έλεγχος παράνομης στάθμευσης με την κατασκευή ζωνών στάθμευσης και τη διαμόρφωση ειδικών χώρων στάθμευσης για τα δίκυκλα.
- Πιλοτική εφαρμογή θέσεων στάθμευσης για μόνιμους κατοίκους του ιστορικού κέντρου με θέσπιση ειδικής κάρτας στάθμευσης.
- Διερεύνηση για την αξιοποίηση των δημοτικών χώρων στάθμευσης με τη δημιουργία υπόγειων και υπέργειων θέσεων στάθμευσης.
- Αναβάθμιση και ανάδειξη της υφιστάμενης διασύνδεσης του κέντρου της Πάτρας με τα δημοτικά parking με χρήση σύχρονων minibus και εγκατάσταση εναλλακτικών μορφών μετακίνησης σε αυτά (όπως ποδήλατο, ηλεκτρικό πατίνι με χρήση έξυπνης εφαρμογής).
- Μηχανισμός εποπτείας και ελέγχου της στάθμευσης (π.χ δημοτική αστυνομία) για τη διευκόλυνση των πολιτών και την ελαχιστοποίηση της παράνομης στάθμευσης.
- Οργάνωση και δημιουργία δημοτικών χώρων στάθμευσης με αξιοποίηση σύγχρονων τεχνολογιών.
5. Οδική Ασφάλεια και Κυκλοφοριακή Αγωγή
- Ανάπτυξη και αξιοποίηση Αρχείου Ατυχημάτων για τον εντοπισμό και βελτίωση των επικίνδυνων σημείων.
- Άμεση ουσιαστική επαναλειτουργία του Πάρκου Κυκλοφοριακής Αγωγής για την εκπαίδευση του μαθητικού πληθυσμού και τη φιλοξενία εκδηλώσεων.
- Διοργάνωση εκστρατειών ενημέρωσης και προώθησης των εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης.
- Διοργάνωση εκδηλώσεων και δράσεων με έμφαση στη συμμετοχή του μαθητικού πληθυσμού.
- Πιλοτική εφαρμογή «Κυριακή χωρίς αυτοκίνητο» στο κέντρο της Πάτρας για την προώθηση πιο φιλικών εναλλακτικών μορφών μετακίνησης (ορισμένες Κυριακές ορόσημα μέσα στον χρόνο).
6. Ανάδειξη της Πάτρας σε Κέντρο συνδυασμένων μεταφορών
- Ανάδειξη Λιμένα Πατρών σε επιβατικό και εμπορευματικό κόμβο και σε ευρύτερο διαμετακομιστικό κέντρο της δυτικής πύλης της Ελλάδας προς την Ευρώπη.
- Διασύνδεση της Πάτρας μέσω σύγχρονου, ασφαλούς και γρήγορου σιδηρόδρομου με την υπόλοιπη Ελλάδα, εξασφαλίζοντας την ύπαρξη του προαστιακού σιδηρόδρομου για την κάλυψη των αναγκών της τοπικής κοινωνίας και τη διασύνδεση του αστικού ιστού με τα προάστια της πόλης.
- Εκσυγχρονισμός υποδομών συνδυασμένων μεταφορών και δημιουργία εμπορευματικού και διαμετακομιστικού κέντρου με επίκεντρο το νέο λιμάνι της Πάτρας.
- Εκσυχρονισμός και αναβάθμιση των χερσαίων και λιμενικών εγκαταστάσεων της μαρίνας της Πάτρας σε συνεργασία με τον Οργανισμό Λιμένα Πατρών.
- Διασύνδεση του Δήμου Πατρέων με περιφερειακά αεροδρόμια, όπως του Αράξου, για την προσέλκυση επισκεπτών.
- Επιτάχυνση των διαδικασιών δημιουργίας υδατοδρομίου σε συνεργασία με τον Οργανισμό Λιμένα Πατρών και την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.
7. Ενέργειες Θεσμικού και διεκδικητικού χαρακτήρα
- Άμεση ίδρυση Γραφείου Κυκλοφορίας και Συγκοινωνιών στο Δήμο για την υποδοχή και επεξεργασία προτάσεων φορέων, την προετοιμασία, μελέτη και εφαρμογή έργων, δράσεων & ρυθμίσεων σχετικών με τη λειτουργία του αστικού οδικού δικτύου.
- Διεκδίκηση της θεσμοθετημένης χρηματοδότησης των δημόσιων συγκοινωνιών από κρατικούς πόρους. Δεν είναι δυνατόν να επιδοτούνται μόνο η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη.
- Προώθηση και υποστήριξη του προγράμματος εγκατάστασης έξυπνων διαβάσεων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.
- Ένταξη στο στρατηγικό μας σχεδιασμό της επέκτασης του προαστιακού ως σιδηρόδρομου πόλης (Τραμ) με τη δημιουργία δυο κεντρικών κάθετων αξόνων για τη διασύνδεση του αστικού ιστού της Πάτρας με το Πανεπιστήμιο Πατρών, το Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Πατρών στο Ρίο και το Γενικό Νοσοκομείο Άγιος Ανδρέας.
- Προώθηση της ηλεκτροκίνησης για τα δημοτικά οχήματα και δημιουργία υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων για τους πολίτες.
- Επιτάχυνση των διαδικασιών ανάπλασης του παραλιακού μετώπου με ανεμπόδιστη επικοινωνία με τον αστικό ιστό της πόλης λαμβάνοντας υπόψη χώρους αναψυχής, αθλητισμού και ψυχαγωγίας προς όφελος των πολιτών.
- Διερεύνηση για το σχεδιασμό παράλληλου δικτύου θαλάσσιας συγκοινωνίας για την διασύνδεση, σε πρώτη φάση, της Πάτρας με σημεία ενδιαφέροντος της ευρύτερης περιοχής του Δήμου μας τόσο στο σκέλος της αστικής συγκοινωνίας όσο και κυρίαρχα στο σκέλος της ανάδειξής του ως μέσο τουριστικής ανάπτυξης για την Πάτρα τους καλοκαιρινούς μήνες. Σε δεύτερη φάση θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως μέσο διασύνδεσης με γειτονικούς δήμους.
Διαβάστε αναλυτικά το πρόγραμμα της παράταξης για τις Μεταφορές, τη Διασύνδεση και την Κυκλοφορία της Πάτρας στη σελίδα www.vasilisaivalis.gr:
https://www.vasilisaivalis.gr/anoikti-diavoulefsi-metafores-diasindesi-kikloforia