- Εισαγωγή – διαπίστωση
- Στοχοθέτηση – Στρατηγική Προγράμματος
- Άξονες – Δράσεις
- 1ος Άξονας: Ενίσχυση των δημόσιων συγκοινωνιών – Αποθάρρυνση της χρήσης Ι.Χ. αυτοκινήτου
- 2ος Άξονας: Δημιουργία φιλικού περιβάλλοντος για τους πεζούς, τα ΑΜΕΑ και τους ποδηλάτες
- 3ος Άξονας: Βελτίωση διαχείρισης αστικού οδικού δικτύου
- 4ος Άξονας: Μέτρα Διαχείριση της Στάθμευσης
- 5ος Άξονας: Οδική Ασφάλεια και Κυκλοφοριακή Αγωγή
- 6ος Άξονας: Ανάδειξη της Πάτρας ως Κέντρο συνδυασμένων μεταφορών
- 7ος Άξονας: Ενέργειες Θεσμικού και διεκδικητικού χαρακτήρα
Για την παράταξή μας, η σειρά προτεραιότητας στις μετακινήσεις είναι: ο πεζός, ο ποδηλάτης, τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, το δίκυκλο, το αυτοκίνητο. H επιτάχυνση της εφαρμογής του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας με αξιοποίηση κάθε διαθέσιμης πηγής χρηματοδότησης είναι βασική προϋπόθεση προκειμένου να υπάρξει ορατή βελτίωση της ποιότητας ζωής και ικανοποίηση των αναγκών του παρόντος και του μέλλοντος για την κινητικότητα των πολιτών και τη μεταφορά των αγαθών.
Μερικές από τις πρωτοβουλίες μας κατά τη διάρκεια της πρώτης θητείας μας ως Δημοτική Αρχή θα είναι:
– Επιτάχυνση των διαδικασιών ανάπλασης του παραλιακού μετώπου με ανεμπόδιστη επικοινωνία με τον αστικό ιστό της πόλης λαμβάνοντας υπόψη χώρους αναψυχής, αθλητισμού και ψυχαγωγίας προς όφελος των πολιτών.
– Αξιοποίηση και ανάδειξη του σημαντικότερου πνεύμονα πρασίνου της πόλης, του Δασυλλίου.
– Εκσυγχρονισμός και αναβάθμιση των χερσαίων και λιμενικών εγκαταστάσεων της μαρίνας της Πάτρας σε συνεργασία με τον Οργανισμό Λιμένα Πατρών.
– Συνεργασία με το Αστικό ΚΤΕΛ Πάτρας για επανασχεδιασμό των λεωφορειακών γραμμών, αναβάθμιση των τερματικών σταθμών των αστικών συγκοινωνιών και των στάσεων και διασύνδεση του αστικού ιστού με σημεία – τοπόσημα της περιοχής μας.
– Λήψη μέτρων για την παραχώρηση προτεραιότητας στη δημόσια συγκοινωνία.
– Καταγραφή του δικτύου πεζοδρομίων σε όλες τις περιοχές του Δήμου Πατρέων για την ανάδειξη των προβληματικών σημείων και τη δημιουργία χρονοδιαγράμματος επεμβάσεων.
– Σχεδιασμός «έξυπνων» θέσεων στάθμευσης ΑμεΑ με εγκατάσταση ηλεκτρονικού συστήματος διαχείρισης και «έξυπνων» στάσεων λεωφορείων προσβάσιμων από όλους.
– Επανασχεδιασμός της σήμανσης. Η πόλη είναι γεμάτη με πινακίδες που κανείς οδηγός και πεζός δεν τις προσέχει.
– Κατασκευή κυκλικών κόμβων σε κρίσιμα σημεία της πόλης.
– Οργάνωση και δημιουργία δημοτικών χώρων στάθμευσης με αξιοποίηση σύγχρονων τεχνολογιών.
– Πιλοτική εφαρμογή του θεσμού «Κυριακή χωρίς αυτοκίνητο» στο κέντρο της Πάτρας για ορισμένες Κυριακές ορόσημα μέσα στον χρόνο.
– Προώθηση και υποστήριξη του προγράμματος εγκατάστασης έξυπνων διαβάσεων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.
– Διασύνδεση του Δήμου Πατρέων με περιφερειακά αεροδρόμια, όπως του Αράξου.
– Υποστήριξη της επιτάχυνσης των διαδικασιών δημιουργίας υδατοδρομίου και εμπορευματικού και διαμετακομιστικού κέντρου με επίκεντρο το νέο λιμάνι της Πάτρας.
Θέσεις Παράταξης για τον Άξονα Παρέμβασης «Μεταφορές – Διασύνδεση – Κυκλοφορία»